fredag 1 mars 2013

Ritning

Jag ville ha något som visade ute på fält så jag satte ihop tre olika stora träbitar så att om man drar i den översta åker den understa framåt. På den nedersta biten satte jag sedan en rund träpinne och sen en helikopter på den. På marken la jag lite grus och olika gubbar som var målade i militärfärger, resultatet gjorde då så att det såg ut som om helikoptern åkte ner till dem skadade militärerna. 

Själva resultatet blev ganska bra men nästa gång ska jag tänka på allting innan jag limmar ihop det för nu blev det lite hackigt i själva mekanismen så jag hade klossar för att hålla dem olika bitarna på plats. 
Utseendemässigt blev jag väldigt nöjd då jag målade bakgrunden i kamouflage men själva kuben var vit så det blev inte för mörkt o.s.v. Bottenplattan målade jag svart och la småsten på. För att få en passande helikopter och soldater använde jag återvinning och letade upp leksaker hemma och tog med dom. Gubbarna målade jag sedan i rätt färg och hade även lite fler småsaker som jag la till då jag hade tid över. 

Jag följde min ursprungsskiss och det blev ett bra resultat. Den enda saken jag fick ändra var hur jag skulle hålla två av bitarna på plats, jag tänkte först ha ett band över men det hade gjort så två av bitarna tryckts ner när mittbiten var ca 1 cm ut. Istället satte jag en bit under varje och sedan en bit på var sida av dom så dom hölls i rätt spår. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar